środa, 16 kwietnia 2014

Mazurek migdałowo kajmakowy

Cała moja rodzinka uwielbia to ciasto, więc obowiązkowo gości u nas na stole wielkanocnym. Polecam każdemu wielbicielowi słodkich smaków. Ciasto może trochę pracochłonne ale jego smak wynagradza trud wniesiony w jego przygotowanie. 
Mazurek był publikowany w gazetce Przyślij Przepis.



Ciasto:
2 szkl mąki pszennej
2 szkl mąki krupczatki
1 palma
5 żółtek
2 łyżki proszku do pieczenia
ok 4 łyżki śmietany

Pianka:
5 białek
3/4 szkl cukru
2 cukry waniliowe

Masa:
kostka masła
puszka masy krówkowej
10 dag płatków migdałowych

skórka pomarańczowa kandyzowana
suszona żurawina
1/3 tabliczki czekolady gorzkiej

Ciasto: Wszystkie składniki posiekać na stolnicy i wyrobić ciasto. Podzielić je na 3 części i rozwałkować na wielkość dużej blachy. Na każdy placek przed pieczeniem wyłożyć piankę.
Pianka: Białka ubić z cukrami na sztywną pianę i podzielić na 3 części. Posmarować każdy placek i piec w piekarniku na złoty kolor.
Masa: Masło utrzeć na puch i cały czas ucierając dodawać masę krówkową. Na koniec wsypać płatki migdałowe (zostawić garść do dekoracji).Każdy placek przełożyć masą a wierzch udekorować bakaliami i odłożonymi płatkami migdałów. Zrobić napis rozpuszczoną czekoladą.
Ciasto najlepsze jest na drugi dzień.

Wielkanocne Smaki - edycja IV
Wielkanocne Smaki - edycja IV

11 komentarzy:

  1. Piękny!!!!Jutro zabieram się za jego pieczenie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) mam nadzieję, że będzie Ci smakował tak bardzo jak mojej rodzince :)

      Usuń
  2. Nie robiłam dotąd mazurków. Twój prezentuje się tak uroczo, receptura też nie odstrasza - chyba spróbuję swoich sił:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renata mazurek nie jest taki trudny. Jedynie trochę czasochłonny, wymaga bowiem upieczenia 3 placków. Ale smak obłędny więc polecam Ci z całego serca :)

      Usuń
  3. Ja nie przepadam za takimi wypiekami jak mazurki, ale one są tak piękne, Twój od rana się do mnie uśmiecha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi wszystko lubić ;) Nudno by było na świecie ;) Cieszę się, że mój Ci się podoba :))) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękny mazurek !
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny i jestem pewna, że przepyszny :) Pozdrawiam i życzę radosnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja chciałabym się dowiedzieć czy mazurek byłby dobry gdybym jednego dnia upiekła placki a drugiego dopiero nakładała masę i dekorowała? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie dobry :) Ale dobrze aby po przełożeniu masą poleżał jeszcze przez noc ;)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)