poniedziałek, 29 września 2014

Ciasto dyniowo-czekoladowe z nutellą

Sezon na dynię w pełni. Nie mogłam się więc oprzeć i nie upiec ciasta z dynią. Tym razem do środka wsypałam czekoladowe kropelki i zrobiłam kleksy z nutelli. Ciasto wyszło obłędnie czekoladowe z lekką cynamonową nutką. Do tego jest bardzo wilgotne i podobno długo zachowuje świeżość ale tak szybko zniknęło, ze nie przekonałam się jak długo ;)
Ciasto możecie piec używając świeżej lub mrożonej dyni. Mrożoną wcześniej należy rozmrozić.




2 szkl mąki
1 czubata łyżeczka cynamonu KAMIS
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka sody
2 jajka
1 szkl dyni startej na drobnych oczkach
3/4 szkl cukru
1/2 szkl oleju
3/4 szkl wody
2 łyżki nutelli
100g kropelek czekoladowych lub posiekanej czekolady 





W jednej misce należy wymieszać mąkę z sodą, cynamonem i solą. W drugiej misce rozbełtać jajka z cukrem, wodą i olejem. Dodać startą dynię i wymieszać. Składniki mokre połączyć z suchymi drewnianą łyżą. Na koniec dodać kropelki czekoladowe, zamieszać. Ciasto wylać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu zrobić kleksy z nutelli. 
Ciasto piec około 40-45 minut w temperaturze ok 175 stopni (do tzw. suchego patyczka). Ostudzić.
Inspiracją był przepis ze str. "Kuchnia pełna smaków". 


 
Dynia na słodko i słono Ciasta bez miksera

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)