wtorek, 2 września 2014

Śliwkowa nutella

Przepis dostałam dwa lata temu od siostry. Od razu przypadły mi do gustu takie powidła. Nie tylko są smaczne ale też dużo zdrowsze od kupnych smarowideł na kanapki. Sezon na śliwki jeszcze trwa więc polecam ten przepis z całego serca. Na pewno nie pożałujecie :)



2,5 kg węgierek
1 kg cukru
2 cukry waniliowe
15 dag kakao
20 dag orzechów włoskich mielonych




Wypestkowane śliwki zemleć w maszynce do mielenia mięsa, dodać cukier i smażyć ok 2 godziny. Pod koniec smażenia dodać cukier waniliowy, kakao, orzechy i jeszcze smażyć przez ok 10 min. Gorące przełożyć do słoików i pasteryzować przez 15 min.

Powidła te są doskonałe do pieczywa jak również do przekładania ciast.

Śliwka - robaczywka!

6 komentarzy:

  1. o tak, te powidełka są bardzo pyszne, i sam fakt że duuużo zdrowsze od nutelli jest satysfakcjonujący :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam niedawno powidła śliwkowe z dodatkiem czekolady i wyszły pyszne. Twoja wersja też prezentuje się doskonale. Do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję i polecam. Warte sa wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z orzechami nigdy nie próbowałam, to ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, zapiszę przepis, bo chętnie zjadłabym taką nutellę w zimie, kiedy już po śliwkach pozostanie wspomnienie. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)