piątek, 24 lipca 2015

Lody z czarnej porzeczki

Po kilkudniowym wypadzie za miasto muszę się z Wami koniecznie podzielić przepisem na przepyszne i orzeźwiające lody z czarnej porzeczki. Owoce te uwielbiam. Najlepsze są prosto z krzaczka ale lody z nimi też smakują wybornie. Polecam Wam, tym bardziej, że nadal panują u nas męczące upały. Taki deser będzie na pewno wybawieniem ;)

Lody podałam na porcelanie "Rajski Ogród" od Porcelany Bogucice.





puszka mleka skondensowanego słodzonego 
500ml śmietanki 30% 
30 dag czarnych porzeczek
cukier do smaku




Porzeczki obrać opłukać pod bieżącą wodą i przełożyć do garnuszka. Dodać ok 1-2 łyżki cukru i 2 łyżki wody. Gotować kilka minut do czasu aż owoce zaczną się rozpadać. Ostudzić. Porzeczki zmiksować i przetrzeć przez sitko. Schłodzone mleko skondensowane miksować, cały czas ucierając dodawać przetarte owoce (1 łyżkę zostawić na koniec).
Schłodzoną śmietankę ubić i delikatnie wymieszać z masą porzeczkową. Masę przełożyć do plastikowego pojemnika, w którym będziemy mrozić lody, polać resztą soku porzeczkowego i zamieszać widelcem aby utworzyć wzorek marmurkowy. Wstawić do lodówki na kilka godzin, najlepiej na całą noc. Przed podaniem wyjąć na kilka minut.

Akcja lodowa 2015 Letnie owoce

7 komentarzy:

  1. Ja wczoraj robiłam kawowe, z porzeczki też muszą być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie lody musiały być smaczne, ogólnie porzeczkę uwielbiam za jej kwaśny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy czarną porzeczkę:) a lody z czarną porzeczką...mniam...poezja smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie :) Miło mi, że bierzesz udział w mojej akcji "Letnie owoce". Pozdrawiam :)
    Izzy

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)