niedziela, 20 grudnia 2015

Piernik z bakaliami

Uwielbiam pierniki i keksy. Ani jednego ani drugiego nie może zabraknąć u mnie na świątecznym stole. Tym razem postanowiłam połączyć te dwa ciasta w jedno. I powiem Wam, że to był strzał w 10! Dzięki bakaliom i przyprawom korzennym ciasto jest niezwykle aromatyczne a jego zapach roznosi się po całym mieszkaniu :) W powietrzu czuć już Święta....


Piernik polałam lśniącą polewą z Cukrem do polew DIAMANT.





3 szkl mąki pszennej
3 jajka
1 szkl cukru
1 szkl mocnej herbaty (z 2 torebek)
1 szkl płynnego miodu
3/4 szkl oleju
1 op. przyprawy do piernika
1 łyżeczka sody

2 szkl bakalii (orzechy, skórki kandyzowane, rodzynki, pokrojone daktyle)
łyżka mąki pszennej

skórki kandyzowane do dekoracji
cukier do polew Diamant 
łyżeczka soku z cytryny




Żółtka utrzeć z cukrem i miodem na puch. Stopniowo dodawać na przemian herbatę, mąkę, olej i sodę z przyprawą. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Delikatnie wymieszać z ciastem. Dodać wymieszane z łyżką mąki bakalie, wymieszać. Ciastem napełnić 2 keksówki (11x30cm). Piec ok 50-60 min w 180st. Ostudzić.
Polewę przygotować wg przepisu na opakowaniu, dodając jeszcze sok z cytryny.
Polać lukrem i posypać skórkami kandyzowanymi.


Świąteczne słodkości! 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)