poniedziałek, 21 marca 2016

Chleb żytni na drożdżach

Jest to mój pierwszy chleb żytni. Może nie wygląda idealnie ale świetnie smakuje! Jest bardzo smaczny i wilgotny. długo zachowuje świeżość. Polecam używanie mąki żytniej w kuchni gdyż pomaga obniżyć cholesterol, zapobiega miażdżycy i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych.
Ponieważ sama nie mam większego doświadczenia w pieczeniu chleba posłużyłam się przepisem ze strony "Smakowity chleb".

Chlebek upiekłam na mące żytniej chlebowej, typ 720 od Młynomag.



450 g maki żytniej chlebowej Młynomag
op drożdży instant (7 g)
łyżeczka soli
łyżeczka oleju rzepakowego
łyżeczka miodu
300 ml ciepłej wody




Suche składniki mieszamy w dużej misce. Dodajemy ciepłą wodę i miód, mieszamy i wyrabiamy ok 10 minut. Przykrywamy ściereczka i odstawiamy do wyrośnięcia na 1 godzinę. Keksówkę smarujemy tłuszczem, wykładamy ciasto i wygładzamy powierzchnię zwilżonymi dłońmi. Posypujemy makiem. Przykrywamy i odstawiamy na ok 45 minut. Pieczemy w 220 stopniach przez ok 30 minut. Studzimy, kroimy gdy chleb całkiem wystygnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)