piątek, 11 marca 2016

Mazurek różano-marcepanowy

Znalazłam wśród swoich zbiorów jeszcze dwa mazurki, których nie wiem dlaczego nie mam na blogu, a które upiekłam rok temu na święta. Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na przepyszny różano-marcepanowy mazurek. Ten posmakował całej rodzinie. Wszyscy zajadali się ze smakiem. I jest to chyba najsmaczniejszy mazurek jaki do tej pory jadłam. Polecam Wam z całego serca :)
Przepis na kolejny mazurek po weekendzie gdyż nie będzie mnie przez kilka dni :)





Ciasto kruche:

200g mąki pszennej
200g mąki krupczatki
kostka masła
100g c. pudru
2 jajka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia



średni słoiczek marmolady z dodatkiem róży
400g marcepanu
1,5 tabl. mlecznej czekolady
skórki kandyzowane
siekane migdały
kandyzowane wiśnie






Ciasto: Wszystkie składniki posiekać i szybko zagnieść gładkie ciasto. Ciasto owinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki. Rozwałkować na kwadrat wielkości 25x35cm, nakłuć widelcem w kilku miejscach. Piec ok 20 minut w temperaturze 180 stopni. Ostudzić, posmarować marmoladą..

Z papieru do pieczenia wyciąć 2 arkusze wielkości upieczonego spodu mazurka. Na jednym ułożyć marcepan, przykryć drugim i rozwałkować na prostokąt wielkości arkuszy papieru. Zdjąć jeden papier. Ułożyć rozwałkowany marcepan arkuszem papieru na wierzchu, zdjąć drugi papier. Marcepan lekko docisnąć.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, polać mazurek. Ciasto dowolnie udekorować kandyzowanymi owocami i migdałami. Przechowywać w chłodnym miejscu.


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)