środa, 22 lutego 2017

Racuchy drożdżowe prawie jak pączki

Aby tradycji stało się zadość na Tłusty Czwartek przydałoby się coś tuczącego przygotować ;) Jeśli obawiacie, że smażenie pączków to czynność, która może Was przerosnąć to polecam z całego serca te racuchy. Smakują jak prawdziwe, puchate pączki a pracy przy nich tak niewiele.
Moje zniknęły jeszcze ciepłe :)




1/2 kg mąki
1/2l ciepłego mleka
op. drożdży instant (8g)
łyżka domowego cukru waniliowego
jajko
 
olej do smażenia
cukier puder do posypania




Do miski przesypać przesianą mąkę, dodać cukier i suche drożdże, wymieszać. Dodać ciepłe mleko i rozbełtane jajko. Szybko wyrobić gładką masę. Można to zrobić za pomocą łyżki lub robota. Ciasto odstawić w ciepłe miejsce na godzinę aż podwoi objętość. Wyrośnięte ciasto jeszcze raz zamieszać (będzie dosyć gęste). Za pomocą łyżki nakładać i smażyć na rozgrzanym oleju (ok 1cm głębokości) na rumiany kolor z obu stron. Racuchy odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym, oprószyć cukrem pudrem.

20 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne,chyba jutro zrobię córciom na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł z tą namiastką pączków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mogłabym jeść i jeść takie pyszności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza gdyby tylko można je jeść tak bezkarnie, że nie pójdą w boczki to częściej bym je smażyła ;))))

      Usuń
  4. Witam,mam pytanie ile drożdży świeżych powinno się dać, bo nie mam akurat suchych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7g suchych drożdży = 25 g świeżych

      Usuń
  5. Ja dodaję jeszcze rodzinki.Pychota

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za przepis. Wyszły wyśmienite.

    OdpowiedzUsuń
  7. No to pieczemy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne😜goszczą u mnie na stole już drugi dzień z rzędu😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuję i bardzo mi miło to czytać :)

      Usuń
  9. te pączki wyglądają obłędnie. Jutro przygotuję i zrobię prezent najbliższym. Dzięki za super pomysł!

    ps:świetny blog

    OdpowiedzUsuń
  10. czy można smażyć na smalcu?

    OdpowiedzUsuń
  11. wyglądają super, właśnie rośnie mi ciasto

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)