wtorek, 27 marca 2018

Mazurek czekoladowy z masłem orzechowym

Ciasto jest przepyszne, cudownie pachnące orzeszkami ziemnymi i czekoladą. 
Mazurek jest łatwy i dosyć szybki do zrobienia. Pamiętajcie, że sam spód można zrobić nawet tydzień wcześniej a przełożyć masą dzień przed podaniem.



 Ciasto kruche:
250 g mąki pszennej
100 g zimnego masła
50 g cukru pudru
jajko
spora szczypta soli

1/2 słoika masła orzechowego z kawałkami orzeszków
garść prażonych orzeszków ziemnych do dekoracji

Krem czekoladowy:
100 g czekolady gorzkiej
50 g masła
50 g mleka


Ciasto: wszystkie składniki posiekaj i zagnieć elastyczne ciasto. Formę na tartę (35x11 cm, ewentualnie okrągłą) posmaruj tłuszczem. Spód i boki wylep ciastem. Nakłuj widelcem i wstaw do lodówki na pół godziny. Ciasto przykryj papierem do pieczenia i wysyp np. ryż dla obciążenia i piecz 10 minut w 190 stopniach. Po tym czasie usuń ryż i papier i piecz kolejne 10 minut. Ciasto ostudzić.


Krem czekoladowy: W garnuszku rozpuść masło z mlekiem. Do gorącego dodaj połamana czekoladę. Po kilku minutach wymieszaj aż składniki się połączą. Lekko przestudź.

Spód mazurka posmaruj masłem orzechowym i polej czekoladą. Udekoruj orzeszkami i wstaw do lodówki do stężenia.

Rada: Spód mazurka możesz upiec nawet tydzień wcześniej.

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups.. Gosiu niechcący usunął mi się Twój wpis i nie potrafię go przywrócić. .. :( a na ciasto oczywiście zapraszam :)

      Usuń
  2. Piękny! Z tymi fistaszkami i masłem orzechowym musi smakować świetnie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)